Als je linker hersenhelft de rechterkant en de rechtse hersenhelft de linkerkant van je lichaam bestuurt, >>

>> welk deel bestuurt dan je kringspier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"rechter hersenhelft"
ipv rechtse hersenhelft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1

Antwoorden (5)

Dit is appels met peren vergelijken...

Misschien doet de Hersenstam dit wel, of de Hersenkwab die in je voorhoofd zit. En wellicht zit er ergens tussen die miljoenen/miljarden hersencellen wel een "kringspier-in-werking-houdende" hersencel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De autonome processen van je lichaam, waar de kringspier ook bij hoort, net als je hart, ademhaling en dergelijke worden aangestuurd door je kleine hersenen. In tegenstelling tot de grote hersenenen wordt er hier geen onderscheid gemaakt tussen linker helft en rechter helft.

Daarnaast doen de kleine hersenen de fijne motoriek, coordinatie van spierbewegingen en hebben ze een grote (nog niet te specificeren) invloed op de cognitieve processen.

Helaas ben ik dit te weten gekomen als ervaringsdeskundige...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort complexe taken kan alleen door een uiterste inspanning van beide hersenhelften, in ultieme samenwerking, geschieden:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1
Het linkerdeel van je rechterhelft, samen met het rechterdeel van je linkerhelft.

Omdat het linkerdeel voornamelijk voor creatieve zaken wordt gebruikt, is dit vooral bij het figuurp03p3n zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval hetzelfde gebied als je mond.