Soms voel je een "druppel" als je buiten loopt maar het regend niet en is niet nat. Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.7K

Antwoorden (8)

Waar voel je deze dan? Op je arm / op je hoofd?

Ik heb wel eens het gevoel, dan op mijn hoofd.... Maar dan zou het best de wind kunnen zijn die door mijn haren blaast en het gevoel kunnen geven dat er een druppel op mijn hoofd terecht gekomen is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
druppels water die van een boom/plant/gebouw afvallen?

Mijn vader zegt dat het vogelpies is (Lijkt mij niet ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook niet, een vogel piest niet namelijk.
Als je in de buurt van, of onder bomen loopt, voel je vaak de druppels van he spuugbeestje.
Dit kleine beestje, prikt gaatjes in de bomen, waardoor er sap naar buiten komt, hij maakt daar schuim van om zich in te verstoppen,soms "lekt" de boom zoveel sap, dat dit als een heldere druppel naar beneden komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, nooit geweten, wel vermoed +
Uit je neus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een overblijfsel van Petrus z'n niesbui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vogeltje die piest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verdwaalde, eenzame druppels door de wind meegevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een druppel, die ondanks dat het niet regent toch de aarde bereikt.
Het kan ook een flutter van een vogel zijn die uit elkaar is gewaaid. Is ook nat n.l.
Soms staan de buurkinderen met de tuinslang over de heg te spuiten. Ook dat is nat, maar is geen regen.
Maar na regen komt altijd zonneschijn, kijk naar gisteren en vandaag.