Wat voor beest is dit in mijn deurpost.

Hij groter dan hij op de foto lijkt cm of 8

http://i324.photobucket.com/albums/k351/stientje75/15de4b54.jpg

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij heeft maar 6 poten

Toegevoegd na 12 minuten:
De herfstspin word max 9 mm
Deze is bijna 10 cm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 cm? ik ga hier uit van een typfout?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee 10 cm. Echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
visserslatijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen visserslatijn. Jammer dat hij weg is. Anders had lineaal naast gelegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het nou een herfst of kruisspin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uit gaande dat de grootte klopt, is een herfstspin uitgesloten. Die wordt max 9mm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel: die maten die opgegeven worden, beschrijven alleen het lijfje.
De grijze en de gewone huisspinnen, die de meeste van ons wel kennen, die harige hardlopers, hebben een lijfje van rond de 10 mm, maar een poot kan wel 55 cm worden, dus dan krijg je al snel: 5,5 cm plus 10 mm plus 5,5 cm: een spin van totaal 12 cm. Toch zal zo'n beest in de meeste spinnenoverzichten staan met '10 mm'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hemel dapper dat je nog een foto hebt durven nemen, ik had allang de kuierlatten genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)

Het beste antwoord

Een kruisspin zo te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de herfstspin

Toegevoegd na 12 minuten:
op de tweede foto is de kruisspin
als k eerlijk gezegd de twee foto's vergelijk met de foto van vraagsteller lijkt me de eerste foto meer op de foto van vraagsteller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook deze spin heeft 8 poten zoals elke spin, dat je er maar 6 ziet zegt hier niets ,deze heeft alle poten ingetrokken en daarom zie je er maar 6, dat het een spin is zie je ook aan het lijf en het geheel dit bestaat uit 2 segmenten nl kop en romp ,bij insekten het je kop rom en achterlijf waarbij aan de romp de 6 poten zitten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo op het oog heb ik geen idee, en nee, daar heb je niets aan.
Maar misschien kan Ed Nieuwenhuys je verder helpen, van deze site: http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/spidhomeNL.htm
Helemaal onderaan staat de maillink, ednieuw-apenstaartje-xs4all.nl, zelf het -apenstaartje- even vervangen door het teken (ter voorkoming van spam).
Over een maand is ie weer terug in Nederland, hij is nu op fotojacht ;-)

Ook Welokee is into spinnen, die kan misschien ook helpen: http://www.welokee.nl/spiders/nl/contact.php
Via die site kun je ook zelf zoeken: http://www.welokee.nl/spiders/nl/search.php

Succes, als je het beest op naam weet te brengen, roep je dan nog even?