Bijen en wespensteken komen regelmatig voor, hommelsteken zijn eerder uitzonderlijk.
Bijen steken vooral wanneer zij zich bedreigd voelen en gaan na de steek dood, doordat de angel in de huid achterblijft. Wespen zijn agressiever en kunnen 'zomaar' steken. Wespen steken vooral in de herfst als er minder voedsel voor ze is. Een wesp gaat in tegenstelling tot een bij niet dood na een steek, de angel blijft niet achter in de huid. Hommels sterven ook niet na een steek toegebracht te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
duidelijk, met bron

Andere antwoorden (4)

een hommel en een wesp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hommels en bijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die ik te pakken krijg....allemaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wesp, zoals hier staat niet. Maar de bij heeft een weerhaakje en zijn achterlijf scheurt open als hij steekt.