lees onderstaande bron maar eens, verklaard een heleboel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is helemaal niet zo.
Het leven op aarde kan niet bestaan zonder water, maar dat wil niet zeggen dat er zonder water geen andere soort leven mogenlijk is. En het wil ook niet zeggen dat overal waar water is ook leven is. Gepasteuriseerd water bijvoorbeeld is steriel. Ook vloeibaar water op andere plaatsen in ons zonnestelsel (Europa, Encelades, misschien Titan) hoeft geen leven te bevatten.

Zie ook de vraag van een halve dag geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Water is de behoefte/noodzaak om de eerste elementaire vorm van leven te laten ontstaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leven wordt ook het gewas bedoeld, neem eens een kijkje in een dorre woestijn.!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder water geen leven, maar zonder leven wel water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet meer dan een uitspraak, een soort standaard zinnetje.