wat is urine eigenlijk?

Is hier een filmpje van te vinden ergens op het internet?
ik heb overal gezocht, maar kan het niet vinden.
Dus de cyclus van de spijsvertering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

Urine is het vocht wat uit je darmen & bloed gehaald wordt & íngedikt'is en vele afvalstoffen bevat. Dit is in het heel kort door de bocht wat uring is. Om een filmpje te zien, kan je het beste het functioneren van de nieren bekijken:

http://www.google.com/search?&q=kidney+functioning#q=kidney+functioning
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een Engelstalig filmpje en vrij specialistisch maar er staat ook een (Engelstalige) tekst bij, over hoe urine geproduceerd wordt:
http://www.dnatube.com/video/1991/Urine-Formation--Formacion-de-la-Orina

Simpeler flmpje: http://www.youtube.com/watch?v=TzwPmz5V6Xg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het vrij simpel uitleggen. Het bloed geeft al zijn stoffen die hij niet meer wil af in de nieren, de slechte stoffen natuurlijk. Van de nieren loopt het naar de urineblaas, waar het wordt opgeslagen tot hij vol zit. Urine is dus een mengsel van de slechte stoffen in je bloed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is urine?

Urine is gefilterd bloed. Het bevat allerlei gezonde stoffen, zoals hormonen, mineralen, enzymen, vitaminen, die niet door het lichaam werden opgenomen, als teveel werden afgevoerd.

Als men een ziekte heeft, bevat de urine ook gifstoffen, die bij het drinken ervan een isopathisch effect hebben. (Het gelijke geneest het gelijke.)

De eigen urine is voedsel en drank die op de maat van jouw lichaam werd aangemaakt, met de kenmerken van je lichaam. Daarom is het alsof je je lichaam een spiegel voorhoudt. Dit brengt je op verschillende niveau’s tot grotere bewustwording, precies op die manier die voor jou op dit moment de beste is.