Wat is dit voor hout?

We hebben dit ding gevonden als drijfhout op Aruba. Het is heel licht van gewicht en heeft een ring zoals bamboe. Er zitten rare knobbels op het onderste (bovenste?) stuk. Weet iemand wat dit is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het hele ding is ongeveer 80 cm. lang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ietjeuh en ik hebben inmiddels het goed antwoord op internet gevonden. Ietjeuh loont 10 punten uit voor de eerste die met het goede antwoord op de proppen komt ;-) Het staat er na 3 antwoorden nog niet bij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord staat in de vraag.

Het beste antwoord

Het is zowieso een wortelstelsel met een stengel er aan. Het lijkt deels op een walking stick palm, maar dar past de stam niet echt bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Qua bovengrondsdeel lijkt het het meeste op bamboe, Er bestaat ook een soort kust-yucca, die exact gelijke wortelstelsels maakt.

Maar je hebt daar een stuk wortelstukl (De cirkels is de plek waar wortels zaten) met een groeischeut eraan. Compleet natuurlijk, als ik het zo zie.

Toegevoegd na 14 minuten:
hm.. Arundo donax oftewel Giant Cane, is mijn oordeel. Komt uit het caraibisch gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt het meeste op een wandelstok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is drijfhout, het is wel heel stevig, maar het is zeker niet door de mens gemaakt!
Het lijkt een 'versteend' stuk riet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op de tak van een palm, dus de tak waar de kokosnoten aan zitten maar dan zonder kleine vertakkingen. (Die zijn er vanaf gevallen) Palmhout is heel licht en zacht. Waar de kromming zit daar heeft de tak ooit aan de boom vastgezeten. De verdikkingen erop (bij de kromming)zouden van zeepokken kunnen zijn, omdat je de tak in het water hebt gevonden. De ring is een overblijfsel van het schutblad dat er ooit aan heeft gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft wel iets weg van een soortement van roeispaan die lange tijd in zee gelegen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed, dat het een stuk van een liaan is, maar ben daar niet zeker van.