Bevat papier (voor de mens te verteren) calorieën?

Kan een mens, als hij dreigt te verhongeren, toch nog wat calorieën binnenkrijgen door papier te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
8K

Het beste antwoord

Papier heeft een ontzettend hoge calorische waarde, steek het maar eens in de brand! Maar de mens kan inderdaad geen cellulose verteren, dat doen de bacteriën in de darmen voor ons! Zij maken er vitamine K van dus er zal wel enige voedzaamheid vanuit gaan maar te weinig om te overleven. Bovendien wordt papier gebleekt met stoffen die niet bevorderlijk zijn voor je darmflora.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kost meer energie om het te verwerken in je lijf dan het (toch al zeer beperkt) oplevert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kunt beter andere dingen met wc papier doen...;-p

Andere antwoorden (2)

nee. Absoluut niet. Papier bevat geen verteerbare elementen voor mensen om van te leven. Het is pure cellulose, wat we niet kunnen verteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat het vult, heeft het totaal geen calorische waarde. Bevat wel veel vezels ;)

Als het plakpapier is, dus met een lijmlaagje, dan krijg je nog iets van calorieën binnen.