Groeit het roze gedeelte van je nagels weer aan na nagelbijten?

Nagelbijten in een vrij extreme mate

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb ook het nagelbed weggevreten; dat bedoel ik met het roze gedeelte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
26.9K

Het beste antwoord

Normaliter is het zo wanneer de nagelwortel intact is groeien ze gewoon weer goed en kan er inderdaad eerst een bobbel groeien maar die groeit meestal na een tijdje er ook weer uit. Zolang de structuur nog op je vingertoppen zit dus waar de nagel hoort te zitten is er niets te vrezen

zie bron dat is een erge vorm van nagelbijten. Kan schikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oef, dan ben ik nog een zeer gematigde bijter inderdaad...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DAMN. . .wat een foto

Andere antwoorden (3)

Ja! Mijn dochter heeft tot een half jaar geleden (vanaf haar 4e, ze is nu 19) nagels gebeten. Ze heeft nu hele mooie nagels. Dus het herstelt volledig. Alleen kan het bij de een wat langer duren dan bij de ander.

Smeer er iedere dag een goede hand/nagelcreme op zodat in ieder geval de huid rondom je nagels mooi soepel blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je nagels met rust laat, komt er weer een hard laagje bovenop wat er nog zat. Als je heel erg nagelbijt/beet, zul je dan ook merken dat de huid die het aangegroeide deel van de nagel 'wegduwt' een beetje verhardt. (Ik heb het idee dat de nagel weer beter vastgroeit als je die harde huidrandjes weghaalt, maar of het klopt weet ik niet want ik kan dan wel een tijdje stoppen met nagelbijten, maar dan komen die eeltige randjes en dan begin ik daaraan... Dus ik heb nooit uitgeprobeerd of de nagels misschien juist beter 'hechten' als je die laagjes wel laat zitten.)
Laat de boel rustig groeien, en de nagel herstelt zich redelijk. Wel kan het zijn dat de nagels voor een deel vastgroeien maar niet helemaal (dus niet tot bovenaan zoals bij niet-bijters), en dat de aangegroeide nagel kwetsbaar blijft (deels op te lossen met beschermende/verhardende lakken).
Ook bestaat de kans dat de nagel wat hobbeliger blijft.

Kortom: een deel groeit zeker aan. Maar dat zal tijd kosten, want als je flink nagelbijt, heb je boven je rand van je nagel gewone huid zitten, en daar hecht de nagel niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagels groeien weer volledig aan. Helaas komt het ook voor dat verstokte nagelbijters ook het nagelbed "wegvreten" in de loop der tijd. Er moet wel heel veel tijd overheen gaan wil zich dat weer helemaal herstellen als dat al gebeurd. Maar voor de niet zo erge gevallen is er dus nog hoop want als je er maar vanaf blijft, krijg je er een mooie nagel voor terug.