Waarom laten "tochtige" koeien dit zo luidruchtig blijken en andere zoogdieren (gelukkig) niet?

Woon tussen de weilanden en wordt bij tijd en wijle mistroostig van hun geweeklaag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
nog nooit een krolse siamees in huis gehad zeker ?? : o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ergens anders wonen. het platteland wordt al genoeg geplaagd door import die klagen over koeien, mest, hanen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet in het Kroondomein wonen, op de Veluwe, want je hoort daar in september/oktober de (mannelijke) herten 's nachts uitbundig burlen.
En de Provence is ook nix voor je: mijn verhuurder van de gîte klaagde over de jonge uilen die 's nachts uitvliegen en bij dat avontuur luid piepend contact houden met de ouders-uilen.
's Nachts, nota bene!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat van die uilen ken ik ook goed. Ik vind het eigenlijk wel gezellig, ook al is het 's nachts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Hidde, ik ben in een hooiberg verwekt; je conclusie is een beetje voorbarig.
Mijn vraag betrof vrouwelijke zoogdieren, vogels is weer een ander verhaal.

Antwoorden (4)

In de discotheek hoor ik ook alleen maar geweeklaag dus de koe is niet het enige zoogdier...;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahah!
Katten doen het anders ook...
Het is blijkbaar simpelweg een kwestie van aandachttrekken.

http://www.levendehave.nl/kennisbank/runderen/loeiende-koeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij doen alle dieren het. Vogels, en honden en katten en herten, ze hebben allemaal een bronstroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kom je er bij dat alleen koeien dat zouden doen. katten zijn al genoemd, maar neem maar van mij aan, dat heel veel andere dieren dat ook doen.
overigens zouden de loeiende koeien ook wel eens een andere reden voor hun herrie kunnen hebben. de koeien in ons nederlandse landschap zijn allemaal onder controle van de boer. dat betekent meestal dat ze bezig zijn melk te leveren en in die tijd zijn ze niet tochtig.
als ze tochtig zijn, worden ze naar de stal gehaald, want dan is het tijd voor de stier, of (in deze moderne tijd) de man met het rietje (waar dan het sperma van de stier zit. en neem maar van me aan, daar gaat geen enkele koe van loeien.