evolueert de mens nog in de lengte?

Dus dat we over miljoenen jaren 2 meter zijn of meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou dit gunstiger zijn? Ik ervaar zelf niet heel veel voordelen van het lang zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat mensen door de eeuwen heen steeds langer zijn geworden door de de welvaart,dus wie weet...?
Is niet echt te beantwoorden.

Het beste antwoord

Volgens mij evolueert de mens niet in de lengte, de mens wordt gewoon langer door gevarieerd en/of bepaalde voeding en een overvloed daaraan, althans in de westerse wereld.

Ik heb nog nooit gehoord dat de we langer aan het evolueren zijn, als dat wel zo is zie ik graag de links naar onderzoeken die dat uitwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De mens evolueert nog steeds in de lengte, dat is zeker.

Volgens wiki:

In de meeste landen van Europa en Azië is de gemiddelde lichaamslengte gedurende de hele 20e eeuw toegenomen, dit als gevolg van een over het algemeen gezonder leefpatroon en een betere medische dienstverlening. In de Verenigde Staten, waar de lichaamslengte in de 19e eeuw relatief zeer groot was, is de lichaamslengte sinds de jaren '50 van de 20e eeuw gestagneerd.

Echter denk ik wel dat de gemiddelde lengte variert per leefklimaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou er een logische reden moeten zijn waarom het nut heeft dat mensen nog langer worden dan dat ze al zijn. Een organisme evolueert omdat het "handig" is voor de omgeving waar hij leeft.
Dat de mens de laatste jaren gegroeid is heeft te maken met goede voeding, medische vooruitgang etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The sky is the limit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ook fout, je evolueert niet naar nut, je evolueert punt. Als blijkt dat de toevallige mutatie een groter evolutionair voordeel oplevert ten opzichte van de niet gemuteerde variant of anders gemuteerde variant dan is de kans groter op overleving en dus groter dat deze mutatie ervoor zorgt dat dit de norm wordt. Je stelt het nu voor alsof evolutie zich iets bedenkt(nut) en dat uitvoert, dat is niet zo.