Waarom laat een mug zich niet *uit* mijn slaapkamer lokken?

Er zit een mug op mijn slaapkamer en ik kan haar niet vinden.

Ik zit nu in de werkkamer naast mijn slaapkamer. De deur van de slaapkamer en de deur van de werkkamer staan open. In de werkkamer brandt licht, in de slaapkamer is het donker.

Toch laat de mug zich niet naar de werkkamer lokken. De mug blijft zitten waar ze zit en weigert te vliegen.

Als ik straks naar bed ga, gaat de mug echter binnen vijf minuten vliegen.

Waarom laat de mug zich niet lokken? Wat kan ik doen om de mug wél tot opvliegen aan te zetten?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Biologie
7.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Was dat maar zo. Hmm, da's een goed onderwerp voor een volgende vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mug-slaapt.79955 .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom schakel je niet gewoon een muggenfluisteraar in?

Antwoorden (8)

even met vliegenspray spuiten op je slaapkamer
10 min wachten en dan even luchten {natuurlijk wel alleen de ramen open met horren} en dan lekker slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat er een ventilator op waaien.
Muggen houden niet van tocht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Al zitten er tien muggen in mijn slaapkamer....ze zullen niet bijten en heel zelden komt er een rond mijn oren hangen.
Leve de ventilator ; is nog gezond ook wat luchtcirculatie.

Verder elke dag een goeie dosis vitamine B innemen : muggen Uw geur.
Dat was een tip van mijn grootvader in de Congo (malaria)
Effectieve dingen hoeven niet duur te zijn en niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een uurtje voor t slapen gaan een keer met oust rond sprayen ..geen insecten spray dat vind ik gevaarlijk ..wat ook helpt een transparant plastic boterham zak gevuld met water voor t raam hangen wedden er komt geen mug meer binnen
wij hebben hier voor de ramen doorzichtige met water gevulde flessen water staan dat helpt ook
waarom gaat de mug vliegen .. door de warmte van je lichaam en de geur en dan slaat zij toe..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik een paar biertjes heb gedronken maar... Ik snap totaal niets van jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je beter morgen nog eens lezen als je niet meer dubbel ziet hahaha
Leg een elektrische muggenracket naast je op het nachtkastje. Kruip onder de dekens, doe het licht uit, wacht de genoemde vijf minuten af tot je de mug hoort zoemen en sla de racket enkele malen door de lucht.
Tien tegen één dat je binnen de derde slag en klein knalletje hoort.
Slaap zacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha ja dat kan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Honni: Hopenlijk bedoel je: "Slaap lekker"
Omdat muggen niet op licht afkomen, maar op geur. Is een uitzending over geweest bij radar waarin ze anti-muggen attributen hebben getest. Als je de mug uit de kamer wil hebben kun je m toch het beste vangen of meppen denk ik. Of gebruik een klamboe of deet. Overigens kwam uit de test op tv dat bijna (!) alle anti-muggen bandjes, stekkers, kaarsjes e.d. Niet écht werken. Succes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, uitzending heb ik ook gezien inderdaad.
Gebruik je misschien een eau de toilette of een andere geur op basis van etherische oliën?
Het kan zijn dat die als feromonen op de muggen werken. de condcentatiebron van die geur zit dan in de slaapkamer , oa. in het beddengoed.
Die muggen zitten verliefd en verlekkerd te wachten.
Omdat je GEEN melkkoe of bloedbank bent , kunjij de elektronische vliegenmepper hanteren.
Inderdaad is als je zoemen hoort een paar keer in het donker zwaaien voldoende, jij ziet die vliegenmepper niet, maar de muggen ook niet, gelukkig heb jij het goede eind van de mepper in handen....
Stom genoeg sla je in het donker sneller raak dan overdag, zeker als je met je gehoor de plaats van de mug goed weet te lokaliseren.
Overigens is die vit B wel werkzaam, je moet er echter vrij veel van gebruiken voordat je lichaam er voldoende van gaat stinken om de muggen bij je vandaan te houden.
Dat kan echter op een partner ook ongunstig uitwerken,
zeker als die dezelfde eau de toilet lekker vindt ruiken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed laten doorluchten/ tochten, dan gaat de mug ook elders heen. Anders de ramen en deuren sluiten en fel licht aan doen op de slaapkamer, dan zie je hem zo zitten en kun je hem alsnog plat slaan (of wat je ermee wilt doen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe, is in dezelfde kamer het licht aanzetten welke het felste is. Dan een half uurtje weggaan met de deur dicht.
Na die half uur ga ik op stroopjacht. Maar 9 van de 10 keer zit de mug op de muur of plafond bij de lamp. En dan eventjes met de elektrische vliegenmepper erbij en hij is zo weg. Voorgoed.

En ik denk maar zo, dat als die mug zich zo eenvoudig laat pakken, dan wil hij naar een volgend leven.