Zijn fruitvliegen zowel mannelijk als vrouwelijk. Planten ze zich eigen voort zonder gepaard te hebben?

is een speciale naam voor maar kan er even niet op komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Het beste antwoord

Nee, de Drosophila plant zich niet geslachtsloos voort.

Toegevoegd na 1 minuut:
'...een voordeel van het kweken van bananenvliegjes is dat mannetjes gemakkelijk van vrouwtjes te onderscheiden zijn...'

Toegevoegd na 2 minuten:
fruitvlieg of bananenvlieg (Drosophila melanogaster)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien vind je dit een leuke site. Gaat over geslachtelijke en ongeslachtelijke voortplanting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n beetje alles wat je te weten kan komen over fruitvliegjes(bananenvliegen) staat op deze website. druk even op inleiding over bananenvliegen en je leert alles over dit interessante beestje. ook staat erbij welke soorten er zijn en wat er gebeurt als je ze met elkaar kruist. En nee, fruitvliegjes zijn niet zowel mannelijk als vrouwelijk, maar daar kom je zelf ook makkelijk achter op deze site!

moest het zelf gebruiken voor een Practicum op school, vond het persoonlijk erg interresant, zeker ook omdat ze zoveel worden gebruikt in onderzoek. Je kunt er heerlijk interresant mee doen ;-)

Site: http://www.bioplek.org/animaties/drosophila/bananenvlieg.html