werkt je brein beter als het koel is?

Is het mogelijk dat je brein beter werkt als je afkoelt dus als het buiten heel koud is, want ik kom net van een wandeling buiten en het is nu zo'n -7 en ik kon logischer beredeneren... na een tijdje..

Weet jij het antwoord?

/2500

nee, als je brein koel is ben je dood. maar als je kerntemperatuur zakt en dus als je brein in temperatuur zakt krijg je last van suffigheid en sloomheid, ga je slechter presteren en de coördinatie en het beoordelingsvermogen nemen af. Omdat de spraak verward kan raken, kun je de indruk krijgen dat iemand dronken is. de lichamelijke kenmerken van onderkoeling laat ik hier even buiten beschouwing omdat dit je vraag niet is. ik denk dat in jouw geval de lichamelijke activiteit van een goeie wandeling je "wakker"gemaakt heeft en je bloedsomloop versneld. daarnaast ga je door lichamelijke inspanning dieper ademen en word er meer zuurstof naar je hersenen vervoerd.

Wat wel mee kan spelen is dat je buiten minder 'belast' bent door straling. Onder invloed van straling, uitgezonden door Wifi, Dect en Gsm wordt je neurologisch systeem belast waardoor o.a. je concentratie afneemt (immuunsysteem verzwakt en je slaap verslechterd). dat is de reden dat Wifi en Gsm op scholen in Frankrijk is verboden!! Nederland ligt helaas nog te slapen op dit gebied.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100