Welke dieren hebben een lange leeftijdsverwachting en kunnen zeer oud worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kom je op deze vraag barca?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een werkstuk voor mijn neefje eleo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, interessant en aardig van jou hem te helpen.

Het beste antwoord

Een mossel van 410 jaar is redelijk bejaard...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

papegaaien
13 jaar geleden
Papagaaien kunnen 50 jaar of ouder worden. Vaak overleven ze hun baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, een schilpad kan met 188 jaar
behoorlijk bejaard worden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reuze zeeschildpad, Het oudste exemplaar ooit is Adwaitya en werd 255 jaar oud. Deze overleed in 2006.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krokodillen kunnen wel 100 of misschien zelfs 200 jaar worden.
De meeste haaien kunnen 50 tot 100 jaar oud worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olifanten, haaien, krokodillen, schildpadden, kreeften
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blauwe vinvis wordt het oudst van alle zoogdieren, maar hoe oud precies weet niemand. Mensapen halen wel een jaar of 40. Olifanten worden bijna net zo oud als een mens. Als ze in het wild ook de zorg hadden die wij als mensen hebben, werden ze misschien wel ouder zelfs. De oudste olifant ooit is Alice uit Australië, die is 157 geworden. Onder de vogels kan de kaketoe over de 100 jaar worden. Van de amfibieën halen schildpadden zo'n 180 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roodwang en geelwang schildpadden kunnen behoorlyk oud worden er wordt gezegd dat die een mensenleven overleefd. de mijne zyn nu 22jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
papegaai
schildpad
haaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een noordkromp(soort van mossel) is wel 410 jaar geworden.

ik had ook bij nationaal geografie gezien dat zee sponsen bij de Antarctica zeeën wel tot 10.000 jaar kunnen leven.
Dat komt zo dat sponsen slomer leven als het water kouder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen geldt dat alle dieren, inclusief mensen dus, gemiddeld even veel hartslagen hebben gedurende hun leven voor dat ze door gaan. Dieren met een snelle hartslag leven dus qua tijd korter dan dieren met een tragere hartslag. We hebben het dus over statistieken he, het is geen garantie dat je met een langzame hartslag langer leeft ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder zijn diepzee dieren niet uit te sluiten omdat ze niet bestudeerd kunnen worden.