Bestaat er zoiets als een voor de mens dodelijk virus?

Dus een virus waarbij is bewezen dat het virus de mens doodt. Niet de suggestie of virusremmers...

En is zo'n virus ooit geïsoleerd en zijn er foto's van zo'n virus?

Weet jij het antwoord?

/2500

HIV toch?

De pest schijnt het destijds goed te hebben gedaan en ook Ebola heeft een sterftepercentage van dik over de 90%

Denk van wel. Grote Landen zoals de VS en Rusland kweken al decennialang allerlei enge bacterien en virussen omdat de bacterien en virussen in de natuur niet eng genoeg zijn.

Die virussen zijn er genoeg

De geboorte is het dodelijkste virus; iedereen sterft eraan.

Ja, volgens mij kan het gripevirus zelfs dodelijk zijn

Je hebt wel succesvolle virussen, maar daar staat tegenover dat er altijd weer mensen ongevoelig blijken te zijn; sommigen zijn haast niet stuk te krijgen, die lachen op hun 99e nog om een virus.

Pokken.

Ebola of Marburg. daar gaat 90-95 procent aan dood. En daarom zijn ze ook niet zo gevaarlijk want ze zorgen niet voor epidemieen. De slachtoffers zijn al overleden voor ze het virus flink kunnen verspreiden.

Foto's van virussen blijken interpretaties te zijn van de werkelijkheid. Vaak computer gegenereerde beelden. Dr. Stefan Lanka, virologist and molecular biologist schrijft veel over deze materie. Uw vraag is zeer actueel maar volgens mij niet zonder meer te beantwoorden. Ik denk dat de beantwoorders te kort door de bocht gaan met de gegeven antwoorden. Het is de vraag of een virus de mens doodt...ik betwijfel dat... Lees dit maar een: http://www.neue-medizin.com/lanka2.htm of zoek op dr, Lanka.

Bronnen:
http://www.neue-medizin.com/lanka2.htm

Ieder virus dat menselijke cellen kan infecteren is potentieel dodelijk. De meeste waar je in de praktijk mee in aanraking komt zijn echter niet sterk genoeg om het tegen je afweersysteem op te nemen maar wanneer dat om de 1 of andere reden verzwakt is kan zelfs een verkoudheid dodelijk worden. Zelfs onder normale omstandigheden kunnen zelfs gewone virussen nog dodelijk zijn. Griep bijvoorbeeld zorgt nog steeds voor de nodige dode ieder jaar. Er is een heel goede reden dat de griep vaccinaties zijn ingevoerd. Mazelen is ook nog redelijk gevaarlijk. Daarom wordt je er tegen gevaccineerd. De meeste mensen overleven een gewone infectie wel maar genoeg ook niet. En dan heb je nog de echt gevaarlijke ziekten. HIV bijvoorbeeld. De meeste HIV patienten gaan dood door complicaties maar het virus zelf is zeker ook dodelijk. En wat dacht je van SARS or Polio (is wel een vaccin tegen maar geen medicijn) en dan heb je natuurlijk nog de echte zware gevallen: Pokken (bestaat officieel alleen nog maar in 1 laboratoria), Ebolakoorts, Marburgkoorts, West Nijl koorts, Krim Congo, Dengue (knokkelkoorts), Lassakoorts, Gele koorts, Hondsdolheid. De lijst is behoorlijk lang......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100