Waarom/hoe is de moeder van de giraffe Marius zwanger kunnen worden van een kalf waar geen plaats voor is in het fokprogramma?

Dat weet je vanuit je fokprogramma toch van tevoren al ?

Is het een ongelukje geweest of is er een goede reden geweest om ma giraffe zwanger te laten worden van de (genetisch) verkeerde man ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het feit dat er wel vrouwtjes bij kunnen, en geen mannetjes. Een kudde bestaat uit een volwassen mannetje en een aantal vrouwtjes. Ze hadden dus gehoopt op een meisjesgiraffe, maar het werd een jongen.
Een jong mannetje is om deze reden ook veel moeilijker kwijt te raken aan andere dierentuinen, wat ze wel geprobeerd hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dat klinkt zeker aannemelijk. Thanks.