Nee,het is zoals het woord zegt een spier.

Toegevoegd na 10 minuten:
De kuitspier oftewel de musculus gastrocnemius is een zogeheten bi-articulaire spier. Dit wil zeggen dat het verloop van de spier over een tweetal gewrichten gaat. In dit geval gaat de spier over het kniegewricht evenals over het enkelgewricht.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hart is ook een spier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maat je hart heeft een andere functie dan een beweging mogelijk maken. (oke indirect wel ja..) verder weet ik het antwoord niet precies hoor!
"Een orgaan is een geheel van weefsels dat dient om een bepaalde functie te kunnen uitoefenen."
Uitgaande van deze definitie is een kuitspier dus ook een orgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
is bv de voet dan ook een orgaan??? dacht ik niet.
nee spieren behoren tot het bewegingsstelsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spieren horen wel degelijk tot de organen. De bovengenoemde definitie van organen is ook van toepassing op spieren. In feite is elke groep cellen die samen een dezelfde functie uitvoeren een orgaan.