Is het mogelijk dat als je heel lang naar iets kijkt je het niet meer ziet?

Onze zenuwen zijn net als andere cellen gevoelig voor gewenning. Nu blijkt het zo te zijn dat je je kleren die je aan hebt niet meer voelt...door gewenning van de zenuw in de huid. Maar in je netvlies zitten ook zenuwen voor de waarneming. Is het dan ook zo dat als je heel lang naar iets kijkt je het ook echt niet meer ziet?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk. Dit wordt ook wel vermoeidheid van het oog genoemd. Als je lange tijd naar hetzelfde object kijkt, verliest je oog zijn scherpte en zie je het object minder goed.
Bronnen:
4 maanden geleden