Nee, dit kan niet.
Dit omdat de tamme kastanje (Castanea sativa) en de wilde (die eigenlijk Paardekastanje of Aesculus hippocastanum heet) twee totaal verschillende soorten zijn, en zodoende ook niet dezelfde vruchten kunnen krijgen.
Het zou wel een goede combinatie zijn overigens; tamme kastanjes rapen zonder al die kleine stekeltjes in je vingers!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De tamme en wilde kastanje behoren tot dezelfde familie en zouden op elkaar geënt kunnen worden. Het is dus mogelijk om een tak van een tamme kastanje op een wilde kastanje te enten, waarna deze kan uitgroeien tot een boom die zowel vruchten van de tamme kastanje als de wilde kastanje draagt.

Maar onder normale, natuurlijke omstandigheden gebeurt dat dus niet.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ach natuurlijk, enten kan altijd. Je kan inderdaad meerdere soorten op elkaar laten groeien zo. plusje voor hetgene waar ik niet aan gedacht heb :)