Hoe lang kan of mag je reanimatiehandelingen duren?

Bij Michael Jackson was er sprake van dat zij wel 1 uur bezig waren met reanimeren. Hoe lang mag dit reanimeren duren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Totdat er medische personeel is met de benodigde apparatuur,om weer n hartslag te krijgen,hoe zwak ook. Zij weten ook wanneer t geen zin meer heeft om door te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tot een arts heeft geconstateerd dat verder doorgaan geen zin heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is het zo dat je reanimeert tot er deskundig personeel aanwezig is. Alleen het feit is dat dat deskundig personeel ook geen dood mag constateren. Alleen een arts mag dat. Een arts is alleen niet altijd aanwezig bij de reanimatie (bijna nooit) en dan wordt er een protocol afgewerkt door de ambulance en dat protocol neemt ongeveer 25 minuten in beslag. Dan wordt er "gewoon" gestopt en ben je dus in principe opgegeven. Dan is het nog de vraag of je nog wel moet willen dat je na die tijd (en zelfs voor die tijd) weer bij komt.. Alleen die vraag mogen wij niet beantwoorden want iedere vorm van leven is leven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als EHBO-er ga je door met reanimeren totdat een arts heeft geconstateerd dat het slachtoffer niet meer leeft en doorgaan dus geen zin meer heeft, of totdat je zelf niet meer kunt (ook een hele belangrijke, want maak van 1 slachtoffer er liever geen 2!!).
Medisch personeel zal (in het algemeen) doorgaan met de reanimatiepoging totdat het hart geen elektrische activiteit meer vertoont. Reanimatie met een AED kan alleen als er elektrische activiteit van het hart is (hoe onnozel of idioot het ritme ook is, zoals bijv VF, ventrikelfibrilleren). Elektrische activiteit geeft aan dat het hart dus nog prikkelbaar is, maar dat het ritme volledig van slag is. Een schok van een AED kan dan orde op zaken stellen. Iemand met een asystolie, dus geen elektrische activiteit van het hart, kun je dus niet reanimeren met een AED en daar zul je dus hartmassage en beademing op toe moeten passen. Hoe lang daarmee doorgegaan wordt, hangt van de toestand van het slachtoffer af.
Rest mij er nog aan toe te voegen dat het bovenstaande vrij summier en kort door de bocht is, maar het geeft een aardig idee van de gang van zaken, hoop ik.