Denk jij dat er een kopie van jezelf ergens op deze wereld rondloopt?

Ik bedoel er wonen ruim 6 miljard mensen op deze wereld. Er zal toch heus wel ergens iemand rondlopen die exact op je lijkt. En nee ik ben niet benieuwd naar je tweelingbroer. Ik bedoel iemand die geen famillie van je is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Het beste antwoord

Ik denk het niet. Ik ben zoals ik ben dankzij mijn genotype (alle erfelijke informatie in ons DNA). Mijn DNA is samengesteld uit dat van mijn ouders, en dat van hun uit hun ouders. Als er een kopie van mij op deze wereld rondloopt, houdt dat in dat die ouders moet hebben die op die van mij lijken en ga zo maar door.

Genetisch gezien is het dus onmogelijk om een exacte kopie van iemand te hebben. Mensen waarop ik lijk zullen er genoeg zijn, maar ik denk niet dat er een exacte kopie van mij rondloopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Oei, ik hoop ik niet. Ik betwijfel namelijk of ik erg goed met haar op kan schieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, dat ken ik wel ja... Vind mezelf ook niet zo leuk.
Omdat je tweelingen buiten beschouwing laat: Dit is genetisch gezien onmogelijk. En daarmee bedoel ik strikt genomen dat de kans hierop zo verschrikkelijk klein is dat deze als niet reëel beschouwd mag worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat denk ik wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Ik ben namelijk voortgekomen uit mijn ouders. En als iedereen een kopie heeft, dan hebben mijn ouders dat ook, maar dan zou dat ''toevallig'' ook weer de ouders moeten zijn van mijn kopie. Dus dan heb je eigenlijk een hele familie die exact hetzelfde is/moet zijn wil dat waar zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ieder mens is uniek (behalve ik)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb mijn dubbelganger gezien op vakantie in Frankrijk. Qua uiterlijk, zou mijn tweelingzus hebben kunnen zijn. Qua karakter weet ik niet, want ik heb haar niet ontmoet, alleen gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mensen die beweren mijn evenbeeld te hebben gezien. En ik heb geen tweelingzus. Ze heeft alleen ander haar, maar verder precies hetzelfde.
Dus ja, ik geloof het wel en aangezien er al iemand zo dicht in de buurt rondloopt zal er misschien nog een 2e ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb m'n dubbelganger ook gezien. Was in de trein tussen Utrecht en Amersfoort. Hij stond in het halletje bij de uitgang en ik zag em door die glazen deur. Ik dacht eerst dat m'n eigen gezicht spiegelde in die deur maar dat was niet zo. Hij stapte uit op station Bilthoven. Niet meer gezien verder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel toevallig dat de dubbelganger dan ook in Nederland woont.. is ook een kans op... ??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of zal hij juist zo op je lijken omdat hij in NL woont? Als hij in ander land had gewoond had hij misschien helemaal niet zoveel op jou geleken? Naja ik weet het niet hoor, zeg ook maar wat :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet het ook niet verder, heb em ook niet gesproken of zo
Ha, die DiJockey;

Dat is heel gek; het grootste deel van het jaar loop ik volkomen uniek over de wereld rond en kom ik niemand tegen die ook maar in de verste verte op mij lijkt, maar vanaf half november zie ik om de haverklap mijn evenbeeld lopen. En mán wat zie ik er soms beroerd uit....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het wel,

Ik heb meerdere malen gehoord dat er mensen zijn die sprekend op me lijken maar ik heb ze nooit ontmoet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik denk het niet. Elk mens is denk ik uniek en er zal geen tweede ik rondlopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De overgrote meerderheid van ons op deze aarde heeft een "lookalike" alleen is de kans dat je hem of haar tegenkomst nihil.Idem voor de familienaam en voornaam en dat is zelf met factor 3 à 5.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Puur afgaand op de uiterlijke kenmerken heb ik een jongere uitvoering van mezelf zien lopen. Ook degene die bij me was moest er om lachen. We hebben niet met elkaar gesproken.

O ja, bij een van de koninklijke bruiloften was er zo´n verslaggever die heel veel op een van sjeiks die er als gast was, leek. Alleen de kleding was anders. Ze keken elkaar met een blik van herkenning aan.

Toegevoegd op 30-04-2009 22:57:41
Nu pas schiet me te binnen dat ik op de middelbare school een achternaamgenoot heb gehad die hetzelfde heette en zuiver op mij leek. Het was geen familie. Iedereen vond de gelijkenis treffend en haar vriendinnen en leraren hebben zich nogal eens vergist. Ikzelf zag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als reactie op de persoon die het had over de kans dat je iemand tegenkomt met dezelfde achternaam en voornaam, of dat zo'n persoon bestaat, al dan niet in de nabije omgeving:

Er loopt in Hilversum nog een Tom van Harmelen rond, alleen een paar jaar jonger dan ik, ik ben 22.
Ik woon zelf in Almere.
Ik heb van mensen gehoord dat ze me zagen lopen op plaatsen waar ik nog nooit ben geweest, dus ja, ik geloof wel dat er ergens mensen rondlopen die sprekend op anderen lijken/ kopieën zijn van een ander.