Hoe komt het dat er altijd zoveel kwallen aanspoelen?

kwallen kunnen toch gewoon zwemmen? ze zijn toch niet geheel afhankelijk van de waterstroming?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (2)

het is niet waar dat er altijd veel kwallen aanspoelen.
vooral bij oostenwind spoelen ze aan.
de wind jaagt het oppervlaktewater landafwaarts, waardoor de onderstroom landinwaards gaat.
die stroom is dusdanig sterk, dat veel kwallen worden meegezogen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Je kunt het nauwelijks zwemmen noemen.
En ze worden dus meegevoerd door de stroming.
Je zult zien dat het aantal aanspoelende kwallen erg varieert. Dus vooral als de wind uit het land komt, heb je last van kwallen..