Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft een vieze geur zo lang 'in je neus hangen'?

Vieze luchtjes ruik ik nog uren nadat de bron ervan er niet meer is.. Echt super vieze geuren, (bijv kadaver), kan ik weken daarna nog ruiken als ik er aan denk..
Lekkere geuren maken veel minder indruk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.6K
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie vraag!
zeker kadaver, ik loop er geen weken, maar wel lang mee in m'n neus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de meeste mensen geneigd zijn om negatieve ervaringen langer en beter op te slaan dan positieve.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je reuk zintuig onthoud het beste dingen.

en als je er aan denkt, dan ruik je dat

Toegevoegd na 41 seconden:
zo heb ik dat met een foto die ik zie van een vis markt in Sri Lanka, als ik die foto zie weet ik direct weer hoe erg het daar stonk en ruik ik het gewoon weer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar sluit ik me bij aan : en oja kadavers kunnen ook heel schadlijke bacterien bij zich dragen die zich in je neus kunnen nestelen en ziekte kunnen veroozaken

( vermeniguldigen de bacterien zich in je neus? dat durf ik niet te zeggen )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een kiwi (vrucht) wil eten, en snij hem door, krijg ik de smaak al in me mond. Dat is met meer etenswaren zo. Kun je nagaan, het zijn je hersens die dat doen. vanuit het geheugen. Ruiken is direct in verbinding met de hersens. Olfactory bulb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding