Is gewone melk goed voor katten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan wel met een "rietje" :o)

Het beste antwoord

sommige katten kunnen er prima tegen, en voor deze katten is het zeker niet slecht.
andere katten kunnen de melksuikers niet verdragen, en krijgen er diarree van.
als je je kat eens wil verwennen, geef dan speciale kattenmelk, of koffiemelk, al dan niet verdund met water.
mocht je kat aan de zware kant zijn, realiseer je dan wel dat dit dikmakers zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Ze kunnen er diarree van krijgen, omdat het lactosegehalte veel te hoog voor ze is. Speciale kattenmelk kopen dus. Maar eigenlijk hebben ze helemaal geen melk nodig, dus je kunt het nog het beste laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor katten is het slecht, kittens mogen het echter wel drinken. Ivm te veel lactose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is slecht
als je niets anders in huis hebt kan je het met water verdunnen
of halfvolle koffiemelk verdund met water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed bericht, Van harte GEFELICITEERD!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja leuk he
ik ben zo blij