Is er in Europa behalve de Noord-Zuid vogeltrek ook een Oost-West vogeltrek? Dit omdat het in het Westen van Europa zachter is dan in het Oosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

jazeker, vanuit oost europa en azie komen heel wat vogels onze kant uit.
denk aan de grote trap,, de goudlijster, het klein waterhoen, de griel, de grote pieper, de kleine vliegenvanger, en zo zijn er nog veel meer.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de Peking Eend is daar een voorbeeld van....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste routes zijn naar het noordelijke of zuidelijke oriëntatie.
De meeste routes zijn vrij vast.
Met bijvoorbeeld zuidelijke route moet je U niet voorstellen dat vogels pal naar het zuiden vliegen .
een voorbeeldje van ‘zwarte ooievaars ’ uit Oost-Europa , die nemen een route naar het Westen en buigen dan naar het Zuiden (zie kaartje)...en trekken min of meer boven ons.
Hoe zij dat doen? Met hulp van zon, sterren, magnetisme, routeherkenning en waarschijnlijk andere, nog niet opgehelderde hulpmiddelen. De vogeltrek is nog in vele raadselen gehuld.
Iedere soort heeft zijn eigen routes.
voorbeeldje:Zwarte Ooievaar

Toegevoegd na 3 minuten:
De Ganzeroute (onder) naar het Noordoosten en omgekeerd.