Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen mensen ook geel gekleurde ogen hebben zoals bij katten en wat voor kleur ogen hebben katten zoal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik heb wel als mijn pupillen wat kleiner worden heb ik een gele rand rond mijn pupillen. Maar ik denk niet dat mensen helemaal gele ogen kunnen hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vorige kat had een groen en n bruin oog, dus er is bij katten wel variatie lijkt me
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi he? :)
dat heet odd-eyed.
kleuren ogen die de kat kan hebben"

- oranje- of koperkleurig
- geel
- lichtbruin
- groen
- blauw (zoals bij witte katten)
- blauw (zoals bij Siamees)

de variatie in kleuren is zeer groot, van vol oranje, via schakeringen van geel en lichtbruin groen, tot groen.

katten kunnen ook 2 keuren ogen hebben (odd eyed noemen ze dit)

blauw-ogige witte katten zijn vaak doof

gele ogen zoals een kat die heeft kan een mens niet hebben (hier zijn de gekleurde lenzen voor uitgevonden :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan maar in dat geval ga direct naar een arts, het komt vaak voor bij mensen die dit hebben dat hun nieren niet meer goed werken. Omdat deze mensen teveel afval stoffen hebben kleurende pupillen geel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, een vriendin van me heeft toevallig geel gekleurde ogen. Ik neem aan dat zij geen slechte nierfunctie heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding