Kunnen mensen ook geel gekleurde ogen hebben zoals bij katten en wat voor kleur ogen hebben katten zoal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (5)

Ik heb wel als mijn pupillen wat kleiner worden heb ik een gele rand rond mijn pupillen. Maar ik denk niet dat mensen helemaal gele ogen kunnen hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vorige kat had een groen en n bruin oog, dus er is bij katten wel variatie lijkt me
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi he? :)
dat heet odd-eyed.
kleuren ogen die de kat kan hebben"

- oranje- of koperkleurig
- geel
- lichtbruin
- groen
- blauw (zoals bij witte katten)
- blauw (zoals bij Siamees)

de variatie in kleuren is zeer groot, van vol oranje, via schakeringen van geel en lichtbruin groen, tot groen.

katten kunnen ook 2 keuren ogen hebben (odd eyed noemen ze dit)

blauw-ogige witte katten zijn vaak doof

gele ogen zoals een kat die heeft kan een mens niet hebben (hier zijn de gekleurde lenzen voor uitgevonden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan maar in dat geval ga direct naar een arts, het komt vaak voor bij mensen die dit hebben dat hun nieren niet meer goed werken. Omdat deze mensen teveel afval stoffen hebben kleurende pupillen geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, een vriendin van me heeft toevallig geel gekleurde ogen. Ik neem aan dat zij geen slechte nierfunctie heeft.