De zenuwen naar de onderste ledematen gaan via de ruggegraat.
Als door een ongeval of slijtage de zenuwen daar ontsteken dan wordt uw teen, voet of zelfs uw been gevoelloos.
De zenuwen komen dan van tussen de wervels en gaan dan naar de verschillende delen.
Vanaf wervel L2 en lager komen die zenuwen uit die dan naar de verschillende delen van de benen gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

volgens mij omdat je gevoelszenuwen naar je ruggenmerg gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een rughernia kan de oorzaak zijn van een gevoelloze teen, dus dat zal de reden kunnen zijn.