Hoe komt het dat voetschimmel hardnekkig is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
MasterSword
3 jaar geleden
Zorg er voor dat je voeten droog blijven,
en dat er niet te veel zweet in de schoenen en sokken blijft zitten.
( Dus laat je voeten ademen ) Schimmel houdt ervan om te broeien op plekken waar het vochtig en donker is,
En dat is het zeker in je schoenen.
( Dus hou je voeten droog en Licht. ) En schoenen vaak uit doen dus.

Antwoorden (1)

Voetschimmel is een schimmel die zich graag in de vochtige huid nestelt en is daardoor niet of nauwelijks te behandelen. Er is een middel dat je via de huisarts kan krijgen dan kan helpen maar dat zeer slecht is voor de lever. Ik heb dit zelf 2x gekregen, het mag eigenlijk maar 1x gegeven worden. Ik weet de naam niet meer maar dat weet je huisarts wel. https://www.thuisapotheek.nl/assets/docs/userfiles/folders/Voetschimmel.pdf
dan = dat
Ik heb er zelf al ruim 40 jaar last van. Bij mij hebben die medicijnen dus niet geholpen en allerlei crèmes enz. ook niet. Ik laat mijn kalknagels die samenhangen met de voetschimmel regelmatig behandelen door de pedicure.
https://hielspoorinfo.nl/andere-voetklachten/kalknagels-schimmelnagels-en-voetschimmel
Toegevoegd op 08 september 2020 21:32: tekst
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
En waarom is 'Voetschimmel nauwelijks te behandelen. omdat die zich graag in de vochtige huid nestelt?'