Hoe weet je dat een muis depressief is ?

Ik hoorde een item op de radio: Dag en nacht licht maakt muizen depressief, wellicht dat dat bij mensen dan ook is. Maar ik vraag me toch af hoe je weet of een muis depressief is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (5)

Hij eet niet, is moe, wil veel slapen.

Kortom net zoals mensen die depri zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat lijkt me ook, +1
Ik ben blij dat ik geen muis ben...

Een muis die depressief is ligt ´s nachts te dromen over katten... Een gezonde muis doet dat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weet je als de muis nergens zin in heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Verhip! Dan is mijn computermuis waarschijnlijk óók depressief want ik krijg de laatste tijd steeds minder vaak de site die ik wil als ik met hem klik ;-).
ik denk dat je het aan het gedrag kan merken, zoals gdanonym al aangaf.
maar ik vrees ook dat ze de depressieve muisjes hebben gedood, en hun hersentjes hebben ontleed.
bepaalde stofjes, of het verminderen daarvan kan aanwijzing zijn voor depressiviteit.
Rieneke1
14 jaar geleden
Als je een muis met een molensteen om zijn nek op de rand van je ligbad ziet staan, dan denk ik dat het reeel is te vermoeden dat het beestje depressief is.