Weet iemand de naam van deze vis? Gezien bij Sea World tijdens de dolfijnen show Horizon Orlando USA mei 2010?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Nou, InekevdL zat er toch in de buurt. Onterechte minnen dus! Want het is een zogenoemde valse orka. De valse Orka is een grote zwarte of donkergrijze dolfijn met bleke grijze onderkant. Het lichaam is lang met een smalle dorsale vin met rond gemaakt uiteinde, en lange gerichte vinnen. De snuit is bolvormig. Er is een bleke ring rond het oog. Het heeft gelijkaardige vorm aan een Orka vandaar de gemeenschappelijke naam.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel duidelijk antwoord bedankt hiervoor

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een orka is zwart met wit,of andersom en dat is deze niet.
Ik hou wel van je(platonisch),maar bemin je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Amadea gaf jij het goede antwoord +dus
Ik denk de zuidelijke zwarte dolfijn ook wel de spitssnuitdolfijn van Arnoux genoe
d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nu een griend (Globicephala melas).
In het Engels is dit de Pilot Whale

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is trouwens geen vis!!!! Het zijn zoogdieren...