Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik weet bijna zeker dat ze geen winterslaap houden aangezien ze in gebieden leven in Indohesië waar geen koude winters zullen zijn. Ook is er dan nog genoeg voedsel om te eten en is er dus geen rede om een winterslaap te houden. Lees dit stukje op wikipedia maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik hierboven ook al zei zegt de temperatuur niets over winterslaap: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/674251/2004/06/26/Tropische-aap-houdt-winterslaap.dhtml

Andere antwoorden (1)

Volgens mij leeft de orang-oetang normaal gesproken in een gebied waar het nooit echt koud wordt waardoor hij geen winterslaap nodig zal hebben!