is er een site of dergelijke waar ik kan zien waar welke boomsoorten groeien?

vraag lijkt me duidelijk

Toegevoegd na 1 dag:
over heel de wereld
in landen dus

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is best een moeilijke vraag... Ik vind speuren leuk en heb ook naar jouw vraag gespeurd en kon het eigenlijk ook niet vinden. Wel heb ik een site gevonden met daarop alle bomen ter wereld. Op deze pagina staat een overzicht met de Nederlandse namen, gevolgd door Latijnse namen en afgesloten door Engelse namen.
Misschien heb je daar wat aan. En anders... Misschien kan staats bosbeheer je helpen? Bronnen:
- http://www.bomengids.nl/bomen.html

Antwoorden (2)

Eerste bron een site met monumentale bomen.
Tweede bron met verspreidingskaarten van inheemse bomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boomwijzer.be is handig, hiermee kan je ook vragen naar snelgroeiende, traag groeiende, grote, kleine, bladvorm, ...