Hoe gevaarlijk is medicijntesten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aan het testen van medicijnen zit altijd een risico. Het is wel zo dat het testen op mensen de laatste fase is en dat men dan gaat kijken of alle theoretische waarden kloppen.

Hangt er een beetje van af op wie je het test. Als je het test op grote weerbare kerels kan het best gevaarlijk worden. Als je test op de minder weerbare mensen in onze samenleving lijkt het mij een redelijk risicoloze hobby.

Ik ga ervan uit dat jij doelt op het medicijn testen waarvan je regelmatig advertenties in de krant ziet. Er is een zeker risico, en daarom krijg je er ook behoorlijk goed voor betaald. Ik heb 2 vrienden die het een paar keer hebben gedaan. Dan moesten ze een week in een kliniek zitten, en testen ondergaan. Ze hebben nergens last van gekregen ( eentje had zelfs een placebo medicijn ), en er toch een leuk geldbedrag aan over gehouden. Maar het kan ook zijn dat er wel bijwerkingen zijn, er zijn gevallen bekend waarbij ledematen van proefpersonen afstierven. En er zijn ook mensen aan overleden. Het is relatief veilig, maar als het fout gaat kan het ook goed fout gaan!

Als je de bron leest, krijg je een aardig idee hoe gevaarlijk het kan zijn.

Bronnen:
http://www.petertatchell.net/aids%20&%20an...

Het kan zelfs dodelijk zijn: daarvan zijn gevallen bekend. Maar ik ben er niet op tegen, ik vind het zelfs beter dan testen op dieren. Mensen kiezen ervoor, dieren niet.

In principe is er natuurlijk altijd nog gevaar de gezondheid bij het testen van een medicijn, dat is natuurlijk ook de reden dat die testen uitgevoerd dienen te worden. Het is echter wel zo dat de omgeving waarin de test plaatsvindt zeer gecontroleerd is en dat het medicijn al eerdere testen op dieren en dergelijke heeft doorstaan voordat het aan mensen toegediend mag worden. Dus het gevaar is wat dat betreft relatief klein denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100