Zijn huisdieren werkelijk een gevaar voor veedieren, mag je daarom je honden niet uitlaten in een wei

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Ja, honden vliegen meestal achter bewegende dieren aan. En als de hond een schaap heeft aangevallen werd die (vroeger) afgemaakt, ik weet niet of dat nu ook nog is. En een schop van een koe kan sowieso al dodelijk zijn, zeker als ze kalveren hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden kunnen in hun ontlasting een parasiet meedragen, die overgaat op de koe.
koeien krijgen daardoor oa miskramen.

honden kunnen schapen opjagen en aanvallen, en vreselijk toetakelen.

honden kunnen drachtige schapen erg laten schrikken, waardoor ze een miskraam krijgen.
al met al is een hond in de wei geen goed idee.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.stichtingrecreatie.nl/kicproj.nsf/wwwVwContent/B0F8BE607846EBE1C125742E004E0088?OpenDocument&contextdocid=35523654F27DAD7EC1257359004B4826
Rieneke1
12 jaar geleden
Het hoef geen gevaar te zijn, maar dat is alleen als je je hond goed onder controle hebt en die (ook los lopend) bij je kan houden. Helaas zijn er veel mensen die hun hond niet goed getraind hebben, en dan is het inderdaad gevaarlijk om ze los te laten lopen in de buurt van koeien, schapen etc.

Toegevoegd na 19 uur:
waarom die min? het klopt toch?
als je je hond NIET onder controle hebt is het link ja.
pff :P