Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik zo weinig trek in eten nu ik verliefd ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
10.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey goeie vraag!
Waar zal deze reactie vandaan komen.. rare toestand eigenlijk, dat verliefd zijn!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk ben je zo gefascineerd door je nieuwe liefde dat eten totaal niet meer belangrijk is. Je denkt alleen nog maar aan hem of haar. Dat gaat wel weer over als het niet meer zo nieuw is. Je zou trouwens ook eens met je nieuwe liefde uit eten kunnen gaan. Twee vliegen in een klap.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik herken het 'probleem'. Ik denk ook dat het komt omdat je gespannen bent. Ongemerkt ben je toch de hele tijd gespannen. Naarmate het langer duurt wordt het wel minder, maar soms komt het toch weer terug...
In ieder geval succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt wel logisch, dat je lichaam door die spanning anders functioneert.
Omdat je buik al helemaal vol zit van de vlinders :) Net zoals dat je je vol voelt als je bezorgd bent, in een rotsituatie zit, stress hebt, iets heel engs moet gaan doen. Al gaan sommige mensen daar juist meer van eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen maken verschillende stoffen aan zoals:. fenylethylamine , noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen

In ieder geval zorgt dopamine eral voor dat je minder zin hebt in eten,kijk maar naar mensen die speed gebruiken die laten in hun hersenen ook veel dopamine los en dan eet je weinig.De adrenaline maakt dat je dan wel de energie hebt.

feny;ety;amine zort ook voor een minder tot geen depressief gevoel.Dit cocktailtje bij elkaar is een krachtige reactie,wat de verliefdheid zo intens maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar vlinders zitten kan geen voedsel zijn. Gaat vanzelf weer over, geniet van het gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks als het uit is eet je dubbel van verdriet

zo is het leven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefd zijn heeft enorme invloed op je buik/maag.
ze zeggen niet voor niets vlinders in je buik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding