Wat betekent nou het coördineren van bewegingen?

Vandaag heb ik dus mijn bio examen en nu ben ik nog wat aan het leren en dan staat er dat de kleine hersenen als functie hebben het coördineren van bewegingen maar wat betekent dat? Ik ben gaan kijken op internet maar daar vind ik het best onduidelijk staan!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Antwoorden (1)

Jij kunt je spieren bewegen. Maar dat heeft alleen zin wanneer de diverse spieren daarbij goed samenwerken. Een spier die voor zichzelf maar wat gaat bewegen is zinloos.

Je hersenen hebben de taak om die samenwerking te regelen. Dat noemen we 'coördineren'.
Ozewiezewozewiezewallakristallix