wat gebeurt er in je lichaam als je in je slaap overlijdt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Biologie
25.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Hoe bedoel je? Het zelfde als je niet slaapt alle functie stoppen
TurfGraver
5 jaar geleden
Niet veel meer.

Antwoorden (2)

Het overlijden gaat altijd gepaard met het stoppen van de lichaamsfunctie of je nu slaap of wakker bent het lichaam stopt met functioneren met de dood als gevolg.
5 jaar geleden
Als je in je slaap overlijdt, gaat het heel vredig en rustig. De dood overvalt je zonder dat je er erg in hebt.
Omdat je hart gestopt is, wordt het bloed niet meer rondgepompt door het lichaam. Het bloed zakt dan naar de delen van het lichaam waarop je ligt, omdat dit de laagste delen zijn. Lig je op je rug, dan zakt het bloed naar de rug en billen. Hier ontstaan dan de "lijkvlekken". Omdat het bloed wegtrekt naar de laagste delen verandert de kleur van de dode meteen. De overige huid wordt hierdoor bleek en slap.
Het lichaam wordt steeds kouder en na een paar uur worden de spieren stijf.
In principe begint een lichaam dus meteen te ontbinden.
Kortom, in je slaap sterven is hetzelfde als op een andere manier sterven. Alleen gebeurt het rustig. De processen zijn hetzelfde.