"Wonen" alle beesten ergens?

Daarmee bedoel ik: hebben alle dieren, beesten, insecten een nest, hoop, hol of iets dergelijks, of zijn er ook wezens die steeds onderweg zijn waardoor een "huis" niet mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (6)

Zullen ongetijfeld vissen zijn die dit gedrag vertonen. En nu ik er over nadenk Walvissen trekken alleen maar. Dus die zijn er.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel wilde dieren hebben een territorium waar ze door heen struinen,die zullen dus niet elke nacht op dezelfde plaats slapen,omdat het territorium daarvoor te uitgebreid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien de gierzwaluw, hoewel deze tijdens de broedperiode ook een nest maakt:

"De gierzwaluwen zijn zeer sterk op het leven in de lucht aangepast. Buiten de broedperiode houden ze zich voor meerdere maanden hoogstwaarschijnlijk zonder onderbreking in de lucht op."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, sommige dieren zijn bijna continu op reis. Denk bijvoorbeeld aan paling, die ergens ver weg uit een eitje komt, vervolgens de hele oceaan oversteekt, de rivieren opzwemt, tot ze bij de paaigronden zijn aangekomen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben niet allemaal een apart hol of een nest. Ze wonen volgens overal. sommigen hebben wel een nest of een hol en sommigen weer niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel kuddedieren zijn ook constant onderweg, of hebben zo'n groot leefgebied dat ze zelden op dezelfde plaats slapen. Bijvoorbeeld wilde paarden.