Een peen is precies wat de naam al zegt: de wortel van de plant. Die heeft dus geen zaadjes.
Als je penen in de grond laat zitten, krijg je een mooie plant, die krijgt bloemen, en daar komen zaadjes van.
Zie voor een foto van de wilde peen hier: http://1.bp.blogspot.com/_rOlKu53E2Gw/SKAWJQJNU6I/AAAAAAAAFe4/7N7SK684328/s400/IMG_7922-wildePeen.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peen is gewoon een soort (Daucus carota). Peen of wortel kan slaan op de wortel in de grond, maar ook de soortnaam. De peen is dus een plant en als die bloeit dan komen er zaadjes in het vruchtbeginsel. mooie foto!

Andere antwoorden (1)

Uit het loof,,of het groen wat boven op de wortel zit.
Op een gegeven moment kan dit in bloei schieten.
Zo is het ook met prei,en uien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord.