wat is het kleinste deeltje dat de mens kan zien met het blote oog?

dus geen object een stof/deeltje

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Biologie
7.9K
Amadea
5 jaar geleden
Bijziende mensen kunnen met "blote" ogen nog veel meer zien dan mensen die geen bril of lenzen nodig hebben.

Antwoorden (2)

De eicel is de grootste cel van de mens. Zij meet 0,15 – 0,2 mm en is net met het blote oog zichtbaar.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ http://tomvangelder.antrovista.com/de-menselijke-eicel-en-de-zaadcellen-67m62.html
Tom van Gelder was afgestudeerd bioloog (universiteiten Leiden en Wageningen) en fenomenologisch expert. Helaas maar 58jaar geworden. 0.15mm nog net met het blote oog zichtbaar. Hoe net is - nog net - .Als er zonlicht door de kamer schijnt zie ik stofdeeltjes die ik normaal nog net niet zie en daarnet ook niet zag.
Een zandkorreltje van 0,1 mm.
Reddie
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De meningen lopen uiteen, ik ga het niet nameten.
Een zandkorrel varieert tussen de 63micromter en 2mm en zijn nog net met het blote oog te zien. (0,063mm – 2mm, dus niet 0,5mm – 2mm)
De Belgen zien waarachtig met het blote oog doorgaans nog kleinere deeltjes dan 0,1mm
http://www.ibogem.be/wp-content/uploads/2017/04/vlaco-compost-brengt-leven-in-je-tuin.pdf (blz. 7)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ alsnog de vergeten plus.,