Hoeveel kilocalorieën verbrandt men bij het oplossen van bijvoorbeeld een moeilijke puzzel of het leren van nieuwe theoretische stof?

Per uur bijvoorbeeld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Antwoorden (5)

Ligt eraan. Gebruik je een pen of een toetsenbord? Ik schat dat met beiden in acht genomen.. Je maximaal 10 calorieen per uur verbrand?
Je beweegt minimaal. Je hart gaat vrijwel niet sneller, dus doe je in feite ook niks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met het antwoord hier boven. Je beweegt niets, je eet en drinkt zo nu en dan even wat, dus je verliest er geen grammetje mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je verliest er maximaal 5 calorieën per uur. je doet namelijk niets dus je verbrand ook niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calorieën verbrand je de hele dag door: om te ademen, te zitten, te denken, te slapen, enz. Voor elke activiteit die energie vraagt, verbrand je calorieën.

Benieuwd naar je persoonlijke calorieverbruik? Met deze caloriemeter bereken je nu in een wip hoeveel je verbruikt tijdens een bepaalde bewegingsactiviteit. Naast verschillende sportactiviteiten kan je ook heel wat dagdagelijkse bezigheden in rekening brengen zoals huishoudelijke taken of met de kinderen spelen. Ook meer ‘passieve’ activiteiten als lezen en studeren, komen aan bod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je afslanken, maar heb je geen zin om te bewegen? Doe dan aan denksport, want denken maakt slanker dan je denkt...

Je hersenen verbruiken net als spieren energie en hoe meer je nadenkt, hoe meer calorieën je verbrandt. Daarnaast maakt denkwerk je ook op andere manieren slank: Als je ergens intensief mee bezig bent, dan denk je niet aan eten. Grote kans dus dat je de chocola of de zak chips in je keukenkastjes vergeet. En dat scheelt calorieën!

Verder zorgt denkwerk voor een beter humeur. Dat komt omdat diep nadenken de doorbloeding van je hersenen verbetert en daar profiteert je gemoedstoestand van. Bovendien krijgt je humeur een extra boost als je een puzzel of een moeilijk vraagstuk hebt opgelost. En dat goede gevoel werkt door... Want met een goede gemoedstoestand is je wil sterker, waardoor je lekker eten makkelijker kunt weerstaan.

Wil je werkelijk profiteren van denkwerk, laat je hersenen dan dagelijks flink kraken. Doe aan geheugenspelletjes (memory), kruiswoordpuzzels, leer een vreemde taal of kies voor een ingewikkelde baan. Kantoormensen zijn over het algemeen slanker dan mensen uit andere sectoren, dus dat geeft een beetje aan dat hersenen aardige energievreters zijn. Maar ga niet voor een te moeilijke baan, want dat levert stress op en daar kun je juist van aankomen.

Een tabel kan ik je nog niet geven, maar daar wordt aan gewerkt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, hoi zit ik hier dus, al denkend, hele dagen af te slanken :-))))))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Siska,
Volgens mij ben je al zo slank als een den, zeker na al die reacties die je hebt geplaatst op GV!