Als je voor 70 procent Engels bent (op basis van DNA-onderzoek), van hoeveel generaties terug kunnen deze genen dan zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Biologie
2.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat is de exacte zin van dat onderzoek?
tinus1969
5 jaar geleden
Hoe kun je Engels DNA bepalen?
TurfGraver
5 jaar geleden
Je bent ook 50% banaan. :/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hebt u net naar Tros Radar gekeken? Het eerste onderwerp ging over DNA onderzoeken die beweren te kunnen zien waar DNA vanaf stamt. Interessant om nog eens terug te zien via uitzending gemist.

Antwoorden (1)

Even los van de vraag of dat zo exact is te bepalen.
Hoever dat teruggaat is onmogelijk te zeggen.
Je ouders zijn misschien 100 en 40% engels.
Of 90 en 50%. Alle combinaties zijn mogelijk, zoalng het gemiddelde maar 70 is.
Hetzelfde geldt voor vorige generaties.
Nu is 70% best wel veel, dus er moeten haast zeker aanwijsbaar enkele engelsen onder je (over-)grootouders zitten.
Zo nee, dan zou ik gaan twijfelen aan de juistheid van dat onderzoek.