Welke functie heeft de biefstuk van een koe?

Hebben wij of andere zoogdieren een vergelijkbare spier/stuk vlees?!

5 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat voor (soort ) biefstuk?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Biefstuk
kierkegaard47
5 jaar geleden
Je vraag letterlijk nemend vraag ik me af of we dat stuk vlees ook 'biefstuk' noemen buiten de context van menselijke consumptie. Indien niet, dan zou het antwoord dus gewoon luiden "om lekker te smaken en ons te voeden" :)

Antwoorden (3)

Biefstuk wordt gesneden uit de bovenbil van de koe.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dat is een plek, ik vraag om een functie.
Biefstuk kan van verschillende delen van het rund komen, alhoewel er ook wel wordt gesproken over bijvoorbeeld paardenbiefstuk of struisvogelbiefstuk.
Het is een mals stuk vlees,dat slechts kort hoeft te garen.
Zie de link voor een nadere uitleg.
En ja, rug-. bil- en tussenribspieren hebben alle zoogdieren.
5 jaar geleden
Biefstuk kan blijkbaar van elke grote spier worden gesneden (hoewel de beste stukken van de bil komen); de functie hangt dus af van de specifieke spier. Aangezien rund en mens anatomisch vergelijkbaar zijn, zullen wij vergelijkbate spieren hebben.
tinus1969
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Ik snap de min niet.
Erna55
5 jaar geleden
Ik ook niet.
Plus