Er zijn meer dan 10000 soorten mieren, maar heel algemeen: een koningin kan wel 20 jaar oud worden (record in een kunstnest bij een onderzoeker: 29 jaar); de mannetjes komen uit het ei, worden verzorgd tot ze uitvliegen en gaan daarna direct dood; werksters worden een paar jaar oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het een HEEEEL goed antwoord
dus bedankt

Andere antwoorden (2)

Er is weinig onderzoek naar gedaan. Formica koninginnen kunnen 25 jaar worden. De zwarteweg mier latsius Niger kan ik gevangen schap zelfs 28 jaar oud worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt er aan waar ze zich nestelen ,
Is het bij mn achterdeur dan worden ze verwijderd ,
sorry en niet oud dus .