Waarom werkt water niet hydraterend, maar krijg je er juist een "droge" huid van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Je kunt je huid helemaal niet hydrateren, er wordt niks opgenomen. Dus ook al die smeerseltjes werken niet hydraterend, ze brengen hooguit een laagje op je huid aan waardoor hij zachter aanvoelt en minder schilfers verliest.
Je krijgt dus ook geen droge huid van water, maar je haalt het vetlaagje van je huid weg waardoor hij droger aanvoelt.

(-1 voor de smeerseltjes-industrie!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, maar hele volksstammen geloven dat ze hun huid aan het voeden zijn, iew!

Andere antwoorden (2)

Water hydrateerd alleen van binnenuit. Van buitenaf droog het uit omdat het de natuurlijke vetlaag van je huid haalt. Die vetlaag beschermt je huid juist tegen uitdroging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hydrateren van de huid onmogelijk is. Juist water is daar een goed bewijs van.
Dus alle smeersltjes,crêmes e.d. maken de huid alleen maar vetter en verder niets.