Wat voor (palm)boom is dit? En wat groeit eruit?

Mijn dochter is verhuisd en in haar nieuwe tuin staat deze boom. Ze heeft 'm daar dus niet zelf geplant en we weten niet de naam ervan en ook niet van de gele 'bloemen' die erin groeien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nee, 't zijn geen bananen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk zo'n boom, hangmatje erbij ......:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je er wel twee hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezellig boom :D
Doet me denken aan tropische landen =D

Het beste antwoord

Zo te zien denk ik dat het de "Trachycarpus fortunei" is, de Chinese waaierpalm. Het is een palm die het in ons land goed doet. De trossen die je ziet zijn de zaden.
Pas bij een stamhoogte van 1-2 meter volgen in het voorjaar mooie oranjegele bloemen. De bloemen worden na bestuiving in de zomer gevolgd door trossen niervormige zaden. bij rijping verkleuren ze naar blauwzwart.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.hewo.nl/trachycarpus%20fortunei/trachycarpus%20fortunei.html

Kijk maar eens op deze site, daar staan afbeeldingen en info.

Toegevoegd na 7 minuten:
Blijkt dat de gele trossen de bloemen zijn van de mannelijke plant.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet 'm wel zijn, kan niet missen.
Bedankt voor de info :)

Andere antwoorden (1)

Zo te zien is het een dadelpalm.

Toegevoegd na 4 minuten:
De bloemen worden de dadels.