Groeit je lichaam terwijl je in coma ligt?

Normaal gesproken groei je (als je in je groeiperiode bent) 's nachts als je slaapt. nu vraag ik mij af of dit proces ook door gaat als je in coma ligt. ik heb het dan niet over de groei van haren en nagels, maar over de groei van onder andere de botten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
5.9K

Antwoorden (2)

Ja, veel lichaamsfuncties blijven gewoon doorgaan. Alleen een aantal delen van de hersenen werken niet tijdens een coma. Een kind dat in coma zou raken zou dus ook gewoon blijven groeien. Wel kunnen de spieren zich niet ontwikkelen doordat ze niet gebruikt worden dus de spiermassa wordt vele malen minder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Sorry, de min is van mij. Zit achter een laptop met keypad en daar ging het mis. Kan het niet meer ongedaan maken...
Ja, het hele biologische gebeuren gaat door: groei. Je bent je niet bewust van wat er gebeurt 'in coma' maar de rest gaat gewoon door.

Wel kan je karakter veranderen na een coma, maar waarom dit precies is weet ik niet. Anders dan door de gebeurtenis waardoor je in coma ligt en de periode van herstel weet ik niet of er nog meer mee speelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afhankelijk van de periode van coma , aantal dagen tot zelfs jarenlang , kan je gewoon doorgaan met je leven of een heel revalidatieproces door moeten na de coma.

Toegevoegd na 17 minuten:
Kinderen met traumatisch hersenletsel moeten iedere dag tot staan gebracht worden om te zorgen voor een NORMALE BOTGROEI door de benen te belasten (bron)