Kun je zoals Lucy worden als je de drug CPH4 inneemt?

Het gaat over de film Lucy met Scarlett Johansen in de hoofdrol, ze heeft een grote hoeveelheid CPH4 in haar lichaam en kan zo de volle 100% van haar brein gebruiken. Kan dit in realiteit ook?

6 jaar geleden
in: Biologie
11.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Nee
TurfGraver
6 jaar geleden
De drug bestaat ook niet.
De film is sf.
Dreamit
6 jaar geleden
aahh
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, je gebruikt namelijk al de volle 100% van je brein. Het I een mythe dat je maar bijv. 10% van je brein gebruikt. Waar de verwarring vandaan kan komen, is dat je niet die 100% tegelijkertijd gebruikt, maar je gebruikt je gehele hersenpan wel degelijk. Als je alles tegelijk zou gebruiken zou je geen 'superhuman' worden, maar eerder sterven... Gezonde hersenen zijn mooi in balans met gebieden actief en niet actief op momenten.

Antwoorden (1)

Nee dit zou normaal niet kunnen, het is mogelijk dat je brein het zelf opgeeft.