Een zeemansgraf betekent dat op volle zee een overledene overboord gezet wordt. Vroeger gebeurde dit vaak met personen die op zee overleden, aangezien het lijk niet aan boord kon worden gehouden tot men bij vaste wal kwam. Het lichaam werd in een doek genaaid, verzwaard met kogels of zand en vervolgens na een gebed vanaf een plank de zee in geschoven.

In de Nederlandse wateren is dit tegenwoordig niet meer toegestaan. In Engeland zijn er twee plaatsen waar men een zeemansgraf kan krijgen.

tegenwoordig worden mensen in een verzwaarde kist geplaatst die gelijk nar de bodem zakt het lichaam ontbind of mummificeert hier gewoon ... dat licht aan hoe het lichaam is gepreserveerd .

geen haaien en vissen voer

Toegevoegd na 1 minuut:
dat ligt zelfs ... sorry
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeemansgraf
Ivana
6 jaar geleden
Laten we even stilstaan bij alle vluchtelingen die de laatste tijd een "zeemansgraf" kregen, zonder gebed en verzwaarde kist.......